fredag 26 september 2014

Fest i kväll och Sonja upphör inte att förvåna

I kväll ska vi ha gäster. Vår numera berömda slottsmiddag där två kära vänner kommer ett par timmar innan och lagar mat i mitt kök. Jag bara pekar var grejorna finns och snart kan dom nog det också. Då kan jag bara sitta. Kan man ha det bättre?
Viss städning har jag fått ägna mig åt såsom att dammsuga upp alla miljoner små träflisor som Sonja förvandlat brasveden till. Samt nödtorftigt avtorka golv från en massa små tassar.
Jag var ute ett par ärenden, max en timme. När jag kom hem...


Det gula på golvet är min jacka. I fickan låg antagligen ett par bajspåsar och en näve hundgodis. Det svarta var en gång en hållare för nämnda påsar (att fästa på kopplet med en karbinhake i plast). De vinröda plopparna satt på ett par gummistövletter som jag köpte på Lidl i går! Jättebilliga, rätt snygga och helt oanvända.
Finns det lås för garderobers skjutdörrar?


Inte kan man väl tro att en sån liten ängel kan hitta på så vansinnigt mycket tokigheter.
Nu ska jag ägna mig åt att hitta en duk till matbordet, mata hundar och katter, gå promenad med vovvarna och försöka göra mig själv presentabel.




a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar