tisdag 11 november 2014

Novemberfästing

I dag hittade jag en fästing på Sonja. I november! Jag trodde dom hade gått i vinteride. Men det är klart - det är ju fortfarande sommar i Malmö. Fästingen nöp jag med tummen och pekfingret och sen tappade jag den på mattan. Såg framför mig hur den genast kröp iväg och letade efter ett nytt blodoffer. Letade och palperade mattan men lyckade inte lokalisera den. Svante däremot, som såg att jag undersökte mattan, kom och assisterade. Han är ju världen bästa fästingfinnare och jag tror faktiskt att han hittade den. Han började skaka på huvudet och smaska med munnen som han brukar göra när han har fångat en fluga eller en spindel. Duktig kille!

Sonja lekte med sin ridgeback-kompis i dag och blev ganska mör efter den omgången. Doris måste vara dubbelt så tung som Sonja och det är med viss förskräckelse man ser när Doris bollar med henne som en leksak.


Skönt att sen dåsa en stund med husse i sängen och bli kliad på magen.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar