tisdag 18 november 2014

Mannen som slutade ljuga

Just nu läser jag "Mannen som slutade ljuga". Har bara hunnit en tiondel - om knappt det - och inser att det här blir jobbigt. Om jag behöver hjälp med juridiska spörsmål, psykoanalys eller för all del av polis eller sjukvård i framtiden - kan jag verkligen ha förtroende? Förlåt alla som sysslar med dessa ting i sin profession men jag brukar tryggt överlämna mig i experternas händer. Kanske är det naivt...
Banken, bilverkstaden, hundtränaren, elektrikern...
Nåja, jag ska väl inte bli nojjig, men lite betänksam blir jag av att den här damen Margit hade sådan otrolig makt över ett antal välutbildade (?) psykoterapeuter och fick ett så enormt inflytande över "vården" av Sture Bergwall. Det ska i alla fall bli spännande att läsa fortsättningen.
Nyligen har jag avslutat en Håkan Nesser, "Levande och döda i Winsford" och "Kyskhetsbältet" (hej Åsa!). Och Per Jensen förstås, "Hunden som skäms". Fjärde delen av Jan Guillous serie om de norska brobyggarbröderna är också avklarad.
November är helt klart läsmånad. Det är mörkt mest hela tiden. Lusten till utomhusaktiviteter är på minussidan och t.o.m. hundarna är dämpade. Jag tror faktiskt att Sonja är en aning mörkrädd. Hon är klart mera vaksam när det är mörkt. Svante är oberörd av det mesta.
Sen spelar jag WF med min favoritmotståndare. Henne får man jobba för att klå. Mycket stimulerande för de små grå.

Hundarna har fått sitt godnattgodis och i alla fall Svante vill gärna sova. Det småduggade lite ute och jag tror att jag knyter mig med mannen som slutade ljuga. Fotboll pågår visserligen men vadå - träningsmatch! Zlatan är inte ens med. Och Leif GW sitter och muttrar i en annan kanal.



a



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar