torsdag 28 januari 2016

Kort vinter i Skåne

Det blev en antydan till vinter även i Skåne. I tio dagar kunde vi njuta av snö, minusgrader och framför allt - det var vindstilla. En morgon var det så där bedövande vackert som vi skåningar normalt bara ser på bild från andra delar av landet.


På den mittersta bilder tycker jag mig ana en röd hund i bakgrunden. Dimman låg tät men någon timme senare hade solen lyckats besegra dimman och det blev en strålande dag. Har glömt vilken men vad spela det för roll.
Nu är det som vanligt igen. Åtskilliga plusgrader, all snö är borta och vinden är tillbaka. Frisk till hård vind, kuling ibland. Av och till en regnskur.

Senast jag skrev hade Sonja problem med vänster framtass. Det gick över - hon tappade väl klokapseln.
I måndags var det dags igen. Hon hoppade på tre ben igen och nu var det höger baktass som var bekymret. Numera är jag så härdad att jag låter henne hoppa, ger smärtlindring och avvaktar. Och idag stödjer hon på tassen igen. Vansinnigt lyckligt över att få gå med på promenaderna och har slutat morra och nafsa efter Svante när han vill umgås. Svante, den stackaren, fattar inte alls varför hon är så vrång ibland, men respekterar hennes önskan att bli lämnad ifred.
EM i konståkning är en ganska segdragen historia men jag blir glad över att se Charlotte Kalla så strålande lycklig över sin fina resultat i SM-veckan. Är man sportfreak så är man...
Det är tråkigt att inte kunna presentera några hundbilder. Båda ser ruskigt ovårdade ut just nu men det är trimdags på måndag och kanske blir dom mer presentabla efter det besöket.


a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar