tisdag 12 januari 2016

Synd om Sonja igen

Å just nu sa lokalradion att en person har observerats gående i Öresundsbrons tunnel. Farten är sänkt till 50 km/tim och polis är på väg. Både på Kastrup och på "vår" station, Hyllie, ska id-handlingar uppvisas. Det är inte lätt att vara pendlare just nu. I förra veckan skulle jag ta tåget till stan och för säkerhets skull tog jag ett tidigare tåg. Blev bara sex minuter försenad! Man det var förstås på förmiddagen.
Flyktingströmmen har minskat radikalt. Nu tar dom taxi, promenerar över (och under) bron eller tar gummibåt mellan Helsingör och svenska kusten.

Annars är väl humöret sådär just nu. Sonja haltar på tre ben igen och jag förstår ju vad som är på gång. Trasig klo igen. Helt klart har hon ont och gillar förstås inte alls att jag försöker inspektera. Hon ska till varje pris med på promenaderna och blir vansinnigt ledsen om man lämnar henne hemma.

Hon får smärtstillande och i morgon ska jag ta mig samman och kolla hennes tass. Hade hoppats att klon skulle lossna av sig själv. Kanske kan vi rycka den själva.

Hon är påfallande opåverkad i humöret och OK, det finns ju trebenta hundar som mår utmärkt... Dock vill hon inte leka med Svante och naturligtvis är han väldigt leklysten just nu.

Väder ska jag inte tjafsa för mycket om. Låter sig icke påverkas, man kan välja förståndiga kläder och de senaste dagarna har dimman legat ganska tät. MEN - då blåser det i alla fall inte! Ett par plusgrader känns som värmebölja i jämförelse med samma antal plusgrader förra veckan då det blåste 12-17 m/sek.

Kanske en bild på Svante också för rättvisans skull. Mattes vackre pojke!
I dag på promenaden kom det en grön stadsbuss och då tittar Svante förhoppningsfullt på de avstigande. Och nosen rullar i ansiktet på honom. Mormor brukar komma i en sån buss! Och hon har alltid godis i väskan! Ingen mormor den här gången.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar