onsdag 9 september 2015

Irländska skönheter



Hundarna har fått nya halsband! Jag är inte världsbäst på att shoppa och jag brukar inte skämma bort hundarna med en massa nya prylar och leksaker. Men deras halsband började se mer än lovligt luggslitna ut. Inte för att vovvarna bryr sig, dom är lyckliga bara dom får gå på promenad, med jag hade tröttnat på deras skitiga, slitna halsband.
Sonja haltar fortfarande när hon går på gårdsplanens grus men hon är en jäkel på att galoppera på tre ben. Nu får hon följa med på promenader vilket hon uppskattar mycket.

Häromdagen tog vi oss i kragen, syrran och jag, och gick ut i björnbärssnåret. Nästan ett kilo fick vi ihop men det är verkligen inte kul att plocka björnbär. Trots skyddskläder och handskar har jag blodiga rivsår på både ben och armar. Dessutom verkar björnbär och brännässlor trivas utmärkt tillsammans. En meter höga nässlor som bränner en i ansiktet när man böjer sig ner. I alla fall blev det ett antal burkar väldigt god sylt/marmelad. Utmärkt till en lagrad ost!



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar