söndag 23 juni 2013

Amatöragility

Eftersom Siri håller helg med sin matte så bad vi Julia komma hit. Det gör hon så gärna. Det var ett tag sen hon var här och det tog en stund innan hundarna hade intagit sina roller i gruppen. Det blir riktiga terriertag när dom kommer igång. Vi tog fram hoppställningen och det är alltid populärt att göra konster. Vi har faktiskt en tunnel också men det var rätt blött i gräset efter morgonens regn så vi nöjde oss med att hoppa idag.



Överst Julia som seglar över elegant, Svante som hoppar dubbelt så högt som han behöver och nederst Svante igen - min vackra hund. Sonja springer vid sidan om och hejar. Lite imponerad är jag över att en mobilkamera lyckas ta så pass bra bilder trots den höga farten.

Här fuskar Julia och springer under ribban. Sorry, Julia, då blir det ingen godbit. Det blev inga rivningar alls idag.

Trots att gräsmattan är väldigt stor ska dom knuffas och buffa och leka så nära det bara går. Det är Sonja som visar mest tänder här.
Det är så härligt med sommar! Öppna dörrar, ljust länge (fast det vänder nu...) och inget behov av en massa vantar och mössor. Nackdelarna får man ta. T.ex. fästingarna. Idag var det en mindre begåvad sådan som promenerade runt i pannan på Svante. Det var den sista promenaden i den fästingens liv. Vilket påminner mig om att det nog är dags att sätta på nytt fästingmedel i nackarna.



Och såna där små, gröna kardborreliknande saker som fastnar i Sonjas ansikte efter ett besök i buskagen. Hennes öra ser egentligen inte ut sådär. Det blåser bara en aning där i dörrhålet. Och jag hade kunnat flytta undan skon innan jag knäppte.
Dagens övningar har förstås fått till följd att jag har två ganska trötta hundar. Hoppas Julia också känner sig nöjd med sin dag och sussar skönt hemma hos sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar