onsdag 11 december 2013

Hej då tandställning

Jag är mycket förtjust i översättningar av Bing. En variant från Sonjas brors matte (hänger ni med?) från finska till svenska. Svååårt verkar det vara i Finland men kuuul.

Domstolen dag att lyssna till vad de "nya" skattmasen och fackföreningarna har kommit fram till arbetsgivarens börda på huvudet. Enligt uppgift på grund av EU att alla kommer att få hårdare. PAH. Jag siffra någonstans i resten av EU skulle vara mer av en krok-och-loop nedläggningar säkerställa. Det om ingen någonsin vågar till moderna tider, jag tror att vi i Finland bör göra det lättare att anställa någon och gör det svårare. Nu, allt du följer den byråkrati och problem. M A. (Översatt av Bing)

Häromdagen tillbringade jag flera timmar med att försöka få laptop och skrivare att kommunicera trådlöst. Det fungerade på kvällen men - nästa dag var tji att få det att fungera. WTF! Varför går det den ena dagen men inte den andra? Efter ett antal nya försök, nedladdning av nya drivrutiner och annat pyssel gick det fortfarande inte. Sen kastade jag mig över brandväggen och gjorde några ändringar där, och om det var rätt eller fel vet jag inte, men sen funkade det igen. Hoppas det inte slinker igenom något annat skräp nu när jag trixat med väggen...

Kanske har leken på gräsmattan varit ansträngande för det var värst så trötta Sonja och Siri blev. Man anar en liten flik av Svante längst ner till höger...



Idag var jag hos en av mina tandläkare och blev av med tandställningen efter åtta månader. Hurra! I stället fick jag en ny tråd på insidan av tandraden. Den ska sitta i fem år! Den syns i alla fall inte.



Den där kan jag kasta nu...

Av någon anledning fastnade syrran och jag i badrummet (!) och vips var alla hundarna där, stönade lite och lade sig tillrätta.



Dom ifrågasätter aldrig valet av mötesplats utan anpassar sig snällt.
Mormor har varit här en stund på eftermiddagen och det är alltid uppskattat besök. Hon har levergodis i en påse och tre synnerligen väluppfostrade hundar sitter på parad och väntar på att påsen ska komma fram. Ögontjänare!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar