måndag 21 december 2015

Imponerad av Sonja

Vi var uppe i rastgården och sprang i eftermiddags.  Det blåste kallt (fast det är 9 grader) och i fumlandet med b-påsar så blev jag av med min ena handske. Hittade den inte trots ihärdigt letande och sånt har vi inte tränat med hundarna. Försöka duger, tänkte jag och lät dom lukta på kvarvarande handske. Söka godis kan dom ju så jag sa "sök" och pekade i trolig riktning. Det tog Sonja mindre än 30 sekunder att hitta högerhandsken! Visserligen apporterade hon den inte till mig men hon hittade den i alla fall. Antagligen blev båda så upphetsade av mitt jublande "duktig-rop" att belöning var det enda som fanns i huvudena. Vi borde kanske träna på sånt...

Det har varit Twiggy-time i dag igen. Alltid lika poppis. Det är en fröjd att se den lilla JR-terriern brotta ner den betydligt större Sonja, tugga henne i halsen och omfamna henne med båda frambenen. Polisen Svante tycker av och till att det går väl våldsamt till och tränger sig mellan tjejerna. Ingenting som stör flickorna, dom bara fortsätter som innan när han går undan.

I lördags nådde min julstress en kulmen. Jag hade glömt att köpa Dentastix och det är förstås en oförlåtlig försummelse. Körde upp till närbutiken där plötsligt två gulklädda vakter hindrade mig från att köra in på parkeringen. Att hitta någonstans att parkera utanför är otänkbart. Vid Hyllie station står numera alltid minst fem polisbilar parkerade. OK, jag kör till Mobilia, tänkte jag. Där finns stort parkeringshus och en zoo-affär som garanterat har Dentastix. Väl framme möts jag av en stor, röd skylt som säger "FULLT". På uteparkeringen cirkulerade massor med bilar med mer eller mindre irriterade förare. Tålamod är en av mina framstående dygder och efter en kort stund lämnade en dam sin parkering och det blev en ruta till mig.
Godnattgodiset är säkrat för den närmaste tiden och dessutom passade jag på att köpa lite vin till helgen.
Dessutom lyckades jag i går få iväg julkorten. Fantasin har väl inte varit på topp i år men jag gillar att det inte finns någon snö, inga tomtar men däremot två röda, älskade hundar.


För er som inte har Facebook eller har fått ett via mail eller i brevlådan - här är det.




a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar