måndag 31 augusti 2015

Min fina Sonja!

Sonja är en mycket uttrycksfull tjej. När hon tycker att det är dags för kvällsmat går hon och sätter sig på "sin" matta. Om det inte har effekt tillräckligt snabbt lägger hon sig. Det kanske kan beveka matte...



Pälsen har blivit fantastisk sen vi slutade med kortisonet. Den växer otroligt snabbt och klorna ser fina ut, tack o lov. Hon har dessutom, med tilltagande mognad, blivit mera människosocial. Hon blir jätteglad när matte, husse, moster kommer hem. Hon söker spontant kontakt med oss. (Kan vara godiset som hon vet finns i fickorna...)

I dag har jag för första gången upplevt kaos i tågtrafiken. Jag brukar prisa enkelheten och snabbheten med att åka kollektivt men i dag gick det käpprakt åt h. Tekniskt fel i citytunneln, inga tåg kunde passera till Malmö Central. Hänvisning till snigeltrafiken, dvs bussen. Husse fick rycka ut och köra mig till stan.
Återresan skulle bli plättlätt, fortfarande tekniska problem, men tåget skulle stanna i Svågertorp. Obekvämt blåshål men "min" buss stannar där så det verkade OK. Tåget var absolut knökfullt av resenärer som skulle till Kastrup och runt mig pratades engelska, tyska, danska och ingen fanns att fråga. Informationen i högtalarna var endast på svenska.
I Svågertorp visade det sig att hållplatsen där "min" buss ska stanna var avstängd! Människor kom springande, släpande på bagage, stapplande på kryckor från alla håll för att komma till tågen.
Två alternativ - ringa husse igen eller ta en taxi. Det fick bli husse, som ryckte ut för andra gången denna dag.

Siris matte har kommit tillbaka och Siri har nu åkt hem igen. Gärna hade hon stannat med sina kompisar med möjlighet att gå ut och in som hon vill.




a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar