torsdag 2 april 2015

Glad Påsk!

På nattduksbordet:
En butelj med synnerligen potent hostmedicin. (Med morfin - garanterat hostfritt efter en sked.)
Minipaddan för WF, e-bok och patience.
Fjärrkontroll till TV:n.
Dock inte pappersnäsdukar. Dom skulle Sonja sno omedelbart.
Vad mer kan man behöva som "sjuk" pensionär?

Jag har en julros i kruka som snart ska ut till sin kompis i trädgården. Den är bästa signalen på att det är dags att vattna blommor. Den är först ut med att hänga vid vattenbrist. Som i går morse. Jag hade precis ställt frukostbrickan på bordet vid fönstret. Tittade på Sonja som snarkade i soffan. OK, jag hinner, tänkte jag. Det tar max 15 sekunder att hämta vattenkannan. FEL! Där rök min knäckemacka med salami.


GLAD PÅSK till er alla!






a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar