torsdag 5 mars 2015

Ny skrivare och rena lakan

Min skrivare sade tack och hej då i veckan. Plötsligt blev behovet av att skriva ut, kopiera och scanna väldigt pockande. Gav mig således ut på skrivarjakt. Jag har en speciell taktik när jag ska köpa sånt som jag inte begriper mig på. Definierar mina behov för någon försäljare som ser trovärdig ut. Den behöver inte vara jättesnabb, ska acceptera alla märken på utskriftspapper, ska kunna göra hyfsat bra fotoutskrifter etc etc. Till slut hade vi skalat ner alternativen till två maskiner. Den något dyrare vann eftersom utskriftspappret låg skyddat för damm. Lätt som en plätt!
Sen tillbringade jag två timmar med att avinstallera den gamla skrivaren samt att få tre datorer att acceptera den nya. Det var svettigt men nu fungerar allt.


Spåren (på mitt underlakan) förskräcker. Dags att byta lakan.


Sonja hjälper förstås gärna till genom att somna på högen med använda sängkläder.

I dag har jag suttit ute i solen! Premiär för säsongen. Visserligen hade jag tjockaste tröjan på och en filt runt benen men solen värmde gott i ansiktet. Och eftersom jag blir solbränd hur snabbt som helst så ser jag snart ut som om jag varit på solsemester. Fast bara i ansiktet förstås.

Nu blir det tufft i helgen. I morgon är det slottsmiddag - med kungligt tema! Kir Royale, Crepes a la Prins Bertil, Filet de boeuf braise Prince Albert och jag vet inte allt. Vänner från Kalmar kommer ner och stannar till lördag. Och på lördag kommer gotlänningarna. Hej och hå, hundarna kommer att älska allt. Sonja får dock kopplas medan maten lagas. Hon stjäl som en korp och är snabb som en kobra.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar