måndag 9 februari 2015

Veterinärbesök igen.

I dag har Svante och jag varit hos veterinären. Ett himla rännande där. Han har klåda i ena örat och det ser inte behagligt ut. Han har fått örondroppar och verkade njuta fullt ut när tant doktorn petade och rotade i hans öra. Han står stilla som ett tänt ljus när han blir undersökt och jag får beröm för att båda mina hundar är så lugna och trygga.
Då skulle hon sett Svante några timmar innan när han ylande och gnällande sprang mellan fönster och dörr och mellan grind och stängsel. Doris, hans ridgeback-väninna, löper. Tack och lov löper Doris bara en gång om året och det är alltså nu. Vi får stå ut ett tag till.
Sonjas cortisondos har ju dragits ner en aning och jag inbillar mig att hon är lite piggare (=busigare).
I går gick en skål med kryddsmör i köksgolvet. Smöret tog förstås slut och det gjorde skålen också. Lite synd, hade själv drejat den någon gång i ungdomen. Den var inte särskilt vacker men bra att röra smör i. Den var inte så hal i botten, liksom.
Den skånska snön tog slut snabbt. Nu har vi sju plusgrader och vintergäcken lyser så vackert gult.

Och en ovanligt vacker himmel hann vi se innan solen försvann över bron.




För tillfället känner jag mig som ett vandrande medicinskåp. Sonja ska ha sin cortisontablett - morgonens höjdpunkt inpetad i en halv köttbulle. Svante får den andra halvan. Sonja ska några sprut fettsyror på kvällsmaten. Katten Lennart har fått en känga och haltar lite på ena bakbenet. Honom kostar jag på lite smärtstillande. Och nu ska Svante dessutom ha örondroppar. Det gäller att hålla ordning på allt.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar