måndag 19 januari 2015

Minnesvärd (?) måndag

Det var kanske inte århundradets bästa måndagsmorgon. Husse körde dottern och barnbarnet till Kastrup vid sextiden och på väg ut från flygplatsens parkering behagade bilmotorn säga tack för i dag. Det blev till att ta tåget hem, se till att matte klev ur sängen och kastade på sig lite kläder. Som tur är har vi tillgång till fler bilar så det blev till att köra över bron, koppla en bogserlina och vända åter mot Malmö. I ösregn. Det var inte roligt kan jag säga. Att bli bogserad och ligga så nära en annan bil gör att sikten genom vindrutan blir i stort sett noll, trots vindrutetorkare. Att styra och bromsa en bil utan motorn igång hade krävt en veckas styrketräning. För att spara batteriet vågade jag inte köra fläktsystemet så rutorna immade igen. Fick öppna ett fönster och det är så lagom trevligt när det är 1,5 grad plus. Hem kom vi i alla fall och jag kommer att ha träningsvärk i morgon - dels av ansträngning och dels av anspänning. Jag har aldrig blivit bogserad tidigare!

Hundarna fattade ingenting av den här morgonens konstiga händelser. Helt utanför vanliga rutiner. Fast dom är ganska robusta, dom hämtade sig snabbt.

Hundarna och jag har lite olika uppfattning om hur hundsängar ska användas. Den dyra, fina Biabädden är inte särskilt populär. Det är sällan någon som ligger i den. Den sladdriga tygsängen är desto mera omtyckt. Sonja har dock egna idéer om placeringen. Antingen släpar hon ut den mitt på golvet i sovrummet - och lägger sig utanför.


Eller också bär hon ut den i "korridoren" där hon har full uppsikt över ovanvåningen inklusive trappan upp.


Bästa sängarna är förstås mattes eller husses.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar