torsdag 25 december 2014

Juldag i vitt

I morse var det livat att springa ut på gården tyckte hundarna. Plötsligt hade världen blivit vit och speciellt Sonja var mycket fascinerad. Hon har i princip inte sett snö. Förra vintern hade vi väl en halv dags snö och det minns hon nog inte.


Det var hur kul som helst att springa omkring i allt det vita, smaka på det och rulla sig i det. Svante är ju veteran men han uppskattar snön lika mycket varje gång den kommer.


Det där med att julpynta är inte min grej. Jag gillar adventsstakarna för dom lyser upp den här mörka, trista tiden. Och jag gillar skarpt min julduk, inköpt i Dubrovnik i början av 80-talet. Otrolig kvalitet, tvättbar, behöver inte strykas och är dessutom vändbar! Outslitlig! Svante gonar sig i soffan och Sonja längre bort i en skinnfåtölj.



Mina hundar bortskämda? Nä, det tycker jag inte. Dom fick inte smaka en endaste bit av skinkan.





a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar