söndag 26 oktober 2014

Normaltid

Kvart över tre höll hundarna på att ta ner mig. Hoppade, gnällde och tjatade om MAT. Dom har inte riktigt fattat det här med normaltid och deras inbyggda klocka slår sällan fel.
Katterna var jättesura när jag kom ner vid fyra-tiden och trodde säkert att jag hade för avsikt att låta dom svälta ihjäl.
I går hade vi lite gäster och jag gjorde en väldigt god löktarte med sardeller och svarta oliver. Eftersom jag hade smördeg kvar tänkte jag köra en till i dag. Ställde formen med smördegen aningens för nära kanten och i ett obevakat ögonblick blev Sonja två meter lång, sträckte sig upp och snodde hela härligheten. Svante fick inte smaka ens en pyttebit. Han såg snopen ut.
Och nu ligger två vovvar och snusar på sängen. Dels blev det sent i går och dessutom tycker dom att klockan är över tio och då ska man sova. Funderar på att göra sammalunda.



a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar