måndag 13 oktober 2014

Klass-1 varning för stora regnmängder...

Vår mamma har väldigt god klädsmak och hennes garderob är ganska välfylld. Av och till bågnar garderobsdörrarna och då kan jag ärva kläder i rätt storlek och av god kvalitet! Praktiskt, billigt och helt i tidens anda - recycling. I dag är jag iklädd en tjusig, benvit Pierre Cardin-tröja med lång ärm. Ovanpå denna min egen mörkblå dunväst. Jättetjusigt fram till tiotiden då två lyckliga hundar stormade in från trädgården och hoppade upp på tröjans benvita ärmar... De bästa färgerna för mina kläder är gråbrunt, kamouflagefärgat eller annat mönstrat i medelmörka färger. Tröjan går i tvättkorgen i kväll.

Det regnar i Malmö. Regnmätaren ska väl berätta hur mycket - och hur kul är det egentligen? Fast äppelträdet Eva-Lotta och kompisen utan namn, plommonträdet, uppskattar säkert vattningen.

Hundarna gillar ju inte regn och föredrar att busa inomhus. Nåja, Sonja provocerar Svante och han är hygglig nog att haka på. Varför leken måste utföras på min säng är obegripligt. Lika ofattbart är det att dom nästan aldrig trillar ner.


Efter en stund blir dom så härligt utmattade och då är det vilopaus en stund.


Dom måste ha blivit väldigt trötta, för normalt skulle inte Svante tillåta att Sonja använde honom som kudde. Han har så himla stort revir.
Vi tog en ganska tidig efter-maten-promenad för radion hotar med tilltagande regn och det är klass-1 varning för den närmaste tolv timmarna. Det blir väl en blöt vända senare i kväll också. Jackan hinner förhoppningsvis torka.


Antar att den här flugan fick en behaglig död i lördags kväll.





 a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar