fredag 13 september 2013

Utan hundar

Sonja är sitt "gamla" jag efter drygt en månads strul. Huruvida hennes knä är helt återställt undandrar sig min bedömning men hon springer och hoppar som en känguru.
Förrådet av smörknivar i plast har fått bytas ut helt. Någon tar dom ur diskmaskinen och tuggar sönder dom. Det blev till slut så himla konstiga mönster i smöret när man bredde en macka.
Det finns ett antal hål i gräsmattan och på gårdsplanen också. Uppenbarligen har vi fått en grävande terrier den här gången. Med risk för att jag upprepar mig: Såhär gjorde aldrig Svante.

Svante, som känner att något är på G, tar det säkra före det osäkra och går upp till moster och lägger sig.

Sonja lyckades hitta mjukispennan till pekskärmar och det var tack vare färgen jag kunde identifiera föremålet. Jag har nu köpt en ny. Och så har jag köpt två regnponchos. Släpar jag dom med mig slipper vi kanske regn i Kroatien.

##

Hundarna utplacerade på respektive ställen och det är så tomt, så tomt! Ingen som slickat tallrikarna efter kvällsmaten, ingen kvällspromenad, ingen knorrande irländare i sängen... Fast jag vet ju att båda har det bra.
Klockan på ringning om bara några timmar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar