söndag 1 september 2013

Tyvärr...

Tyvärr är det inte så vidare positiva nyheter idag. Natten liknade i mångt och mycket den föregående och jag är innerligt trött på att skura golv klockan fem på morgonen. Sonja mår inte alls bra i magen. Igår kväll var jag förutseende nog att inte knäppa knapparna på hennes nytvättade body och det var smart. Den är fortfarande ren. Jag ska bespara er detaljerna i övrigt.
Lilla hunden blir dock trött av allt detta och av att inte få någon mat så hon sover mycket. Hon går spontant in i buren och jag stänger inte in henne. När det börjar trycka på i någon ände går hon själv ut på gården. Och passar samtidigt på att äta lite gräs...
Det får bli ett snack med veterinären i morgon igen. Jag har slutat ge henne medicinen också. Det kan ju vara den hon plötsligt inte tål. (Efter tre veckor??)
Men Svante mår bra och guldfisken likaså.


Lilla gumman, vad du får stå ut med mycket!

Inför natten har jag två alternativ. Sova i soffan på nedervåningen och ha nära ut eller klä in golvet i sovrummet med tidningar och begränsa hundutrymmet med några kompostgaller. Tror inte hon är i form för hopp över galler just nu. Det får nog bli alternativ två. 
Och så ska jag försöka få i henne specialblandning med druvsocker, lite salt och ½ tsk bikarbonat. Allt enligt "Hälsoråd för hund".






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar