måndag 30 september 2013

Lennart o lite annat

Det här är Lennart. Mer om honom finns att läsa i inlägget Katter från 1/4 2013. Han har varit mycket sporadisk gäst här det senaste året. Varför han plötsligt valde att flytta till Malmö Ridklubb är en gåta. Men det lär finnas gott om råttor där... En härlig katt är han och alltid lika hungrig.

När Gullan blev skadad och och kom hem som invalid kom också Lennart hem och "vakade" över henne. Nu finns inte Gullan mer och både Lennart och Ville går runt i stallet och jamar. Jag kan för lite om katter men uppenbarligen saknar dom sin gamla läromästare.
I morse tog jag en rövare och gick ner till stallet i förhoppningen om att få med mig Ville till
drop-invaccinering. Ingen Ville - förstås. Så är det alltid. Den katt man vill åt finns aldrig på plats. Lennart såg däremot ut som om han gärna hade följt med.




Tre irländare vilar förmiddag

Vi har lagt ner en del jobb på att få soffan i hallen både hundvänlig och dekorativ. De rödas uppfattning om prydligheten skiljer sig dock en del från min idé. Ju knöligare desto bättre. Och varför ska kuddar tvunget ligga i soffan? Dom ligger minst lika bra på golvet.
Som vanligt är det Sonja som har tagit fönsterplatsen. Primadonna!
Lagat en jättestor chili con carne nu avnjutits med Lotta och Otto. Hundarna har varit på b-promenad och lugnet lägrar sig över gården. Värst vad det blir tidigt mörkt nu för tiden!

Sonja, som har lite svårt att koppla av, har hittat ytterligare en penna att demolera. Vi hade rätt gott om pennor men förråden minskar med förfärande hastighet. Det verkar inte heller som vi lär oss att lägga dom högt upp. Jag har f.ö. vant mig vid att ha toarullen i en livrem på handdukshängaren. Det går bra och man får ha den i fred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar