lördag 13 april 2013

Valpsäkrar hemmet

Vi tänkte begränsa Sonjas rörelsefrihet en aning till att börja med. Dom läcker dom där små. Det är dock inte lätt i ett hus som i stort sett saknar dörrar på nedervåningen. Alltså kompostgaller fram, mattor bort från kök och hall. Kanske måste kökshanddukarna också bort. Den lilla damen är rätt intresserad av att riva ner sådana.
Och sen är det alla sladdar! Och skor. Vi är rätt duktiga på att ställa skor i garderoben. Svante rör aldrig våra skor (han har egna) men Siri är inte att lita på. Och veden till öppna spisen... Det är mycket att tänka på.
Jag har inget minne av att vi hade särkilt mycket bestyr med Svante. Visserligen tuggade han sönder mina glasögon, som jag oförsiktigt nog hade lagt på nattygsbordet. Jag köper glasögon väldigt billigt på Internet men den tusenlappen fick belasta mitt dumkonto. Det var bara att omedelbart maila och beställa nya. Samma båge, samma progressiva slipning. Glasögon förvaras sen dess högre upp.
Undrar om hundarna vill sova i samma korg... Svante brukar börja i sängen men det blir för varmt så han  hoppar ner rätt snabbt. Han sover ibland i korgen, ibland på mattan. Han är inte så nogräknad.
Vi får se hur det blir i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar