måndag 22 april 2013

Siri presenteras

Sonja smyger upp vid halvsextiden, går in i badrummet och använder det som - ja, just det - som toalett! Ganska fiffigt tänkt. Lätt som en plätt att städa. Torka kakelgolvet och spola ner den lilla lorten i toan. Tanken är förstås att vi ska uppnå att det blir ute sen.

Vi har haft fritt från dagisvovven Siri en vecka. Först inskolning av Svante/Sonja. I morse var det dags att introducera Siri. Inga som helst problem. Det visar sig att Siri är som klippt och skuren för barnvaktsjobbet. Och en perfekt lektant är hon också. Hon tog genast Sonja till sitt hjärta och glömde nästan bort sin fästman Svante. Hon är klart mera lektålig än Svante. Hon rullar runt, ligger på rygg och Sonja får bita och klänga så mycket hon vill. Det största problemet är egentligen att Siri orkar så mycket mer. När Sonja nästan svimmar av trötthet och går till korgen så ligger Siri på golvet och gnäller. Lek mera med mig!
Jag måste köra och köpa mera lever. Det hemlagade levergodiset försvinner i rasande takt. Varje gång jag ropar "kom" rusar tre hundar fram. Visserligen positivt att även de stora bryr sig om min inkallning men det går som sagt åt mycket godis.

##
Levern är nu på torkning i ugnen. Det luktar inget vidare. Om drygt en timme börjar den nya omgången av danska Borgen. Det ser vi fram emot.
Egentligen skulle jag presentera i liten videosnutt i dag. Med lekande irländare. Något gick snett och jag får göra ett nytt försök i morgon.

Valpcollage


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar